Aktuell poängställning

Under läsutmaningen läsåret 2012/2013 samlade eleverna 305 poäng.

torsdag 31 januari 2013

MIN STOREBROR ROBIN

JAG HAR LÄST MIN STOREBROR ROBIN                                       
De som är med i boken är pappa, mamma, My, Linnea, Alma, Robin, Mats och Lisa                                                                                 
Hon heter My men hon blir kallad myran och hon är tio år
Varje helg längtar My dit för då kommer hennes bror hem Robin .
Men Robin och mamman bråkar så mycket  så en dag så tänkte Robin om han inte skulle vilja komma hem mer . Mys  kompisar  heter Alma och Linnea . Och när Robin dör så är dom extra snälla.
Men sen när det hade gått över så var det med varandra hela tiden och inte My.
Dom skulle åka på en resa  när det skulle bestämma en sak så tog ingen henne och Kasper så hon fick vara med Kasper .
Och sen så  blev det goda vänner även om han är en kille med glasögon .
Och en dag rasar Mys värld och det kommer aldrig bli bättre men det tycker jag det blev

Jag tycker den var bra för att det var en inlevelsefull bok

Den passar för sådana som läser  tjocka böcker  


/Nathalie 4c