Aktuell poängställning

Under läsutmaningen läsåret 2012/2013 samlade eleverna 305 poäng.

onsdag 15 maj 2013

Låt mig ta hand om Star


Låt mig ta hand om Star
Jag har läst boken låt mig ta hand om Star, den handlar om hästar . Den är skriven av Joanna Campbell, boken handlar om Christina som bor på hästranchen Whitebrook. (Varför markera gult? Jag sa ju att det var en ranch.)

Hennes mammas häst Wonder fick ett föl i en av de tidigare böckernaoch när fölet föddes dog Wonder samtidigt. Fölet döptes till Star.Eftersom Star inte har någon mamma så tog Christina hand om honom. Christinas mamma Hade haft Wonder ända sedan hon var 12 år. Och när Wonder dog så ville inte Christinas mamma se fölet, därför så skickades Star till grann-ranchen Townsend Acres.

Christina drömmer om att få ställa upp i fälttävlan med Star men så blir det inte eftersom Brad Townsend vill göra honom till galoppör! När Christina hälsar på Star, så upptäcker hon att han är skygg och arg. Har Brad förstört honom? Kommer Christina hinna rädda Star innan han blir helt förstörd? Och Star som inte är mer än något år, har de ridit in honom alldeles förtidigt?

Boken passar för häst-älskare som är ungefär 9-12 år.Boken innehåller även 149 sidor och 14 kapitell.


Jag tänker inte skriva läs den, för tänk om jag inte tycker att man ska läsa den? x)