Aktuell poängställning

Under läsutmaningen läsåret 2012/2013 samlade eleverna 305 poäng.

onsdag 15 maj 2013

Spotlight


Spotlight
Jag har läst boken Spotlight, i serien En Prinsessas dagbok, del 2. Jag tycker att boken kan passa för dem i åldern 11-14. Den är lite rolig fast mest spännande, eller inte så värst men jag fastnade för den, vääldigt lätt. Den är skriven som man skriver en dagbok.

Boken handlar om Amelia, som kallar sig Mia. Hon fick reda på att hon var prinsessa för ett tag sedan, men hon bor med sin mamma i en lägenhet som ligger i New York och en dag när hon har feber så får hon ett mystiskt kärleksbrev från en som kallar sig Jo-C-rox. Vem kommer det ifrån?
Jag tror att boken kan vara svår att hitta, eftersom min mamma köpte den på en loppis åt min syster. Vänta jag ska bara kolla när boken skrevs … den skrevs 2001 tror jag, av Meg Cabot. Hoppas att du skulle gilla boken, du kan säkert hitta den på biblioteket eller beställa den på adlibris, eller vad det nu heter.